Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R

radon77

13. 3. 2011 22:26
Je mi celkem jedno

jestli pijete víno nebo vodu. Je mi jedno,jestli se modlíte 5x denně. Je mi jedno, jestli věříte, že je Jediný Bůh a Mohamed je jeho Prorokem. Pouze do té doby, dokud Vám bude jedno jestli piju víno nebo vodu. Jestli se modlím nebo ne. Jestli věřím v neposkvrněné početí a božský původ Ježíše Krista. Jestli mě kdokoliv z vás začne přesvědčovat o vaší víře, tak si velice rychle vzpomenu na Jaroslava ze Šternberka!!!

0 0
možnosti
OK

Coldboy

13. 3. 2011 22:16
Alkohol

V textu sama píšete, že postupné zavádění naprostého zákazu alkoholu mělo souvislost s kriminalitou a šlo tedy o reakci na právě probíhající situace. To to nemohl Bůh předvídat a seslat úplný zákaz hned ze začátku? Já nechápu, proč si muslimové nechtějí přiznat, že Korán (stejně jako Bible) je poplatný době a dodržování pravidel, které byli sepsány pro společnost před 1400 lety dost znesnadňuje jejich začlenění do společnosti.

0 0
možnosti
P

petrhajek.blog.idnes.cz

13. 3. 2011 22:09
já jsem skoro-abstinent,

ale nemám rád žádné extrémy. Ona trocha vína občas (někdo dokonce říká pravidelně)  je zdraví velmi prospěšná.

Zajímala by mě jedna věc: co jsem slyšel, tak Korán se od Bible liší především tím, že Bible je sice slovo Boží, ale je jestavena lidmi (tedy je jistá možnost vývoje, úpravy výklady vzhledem k době), kdežto Korán jako takový je přímo seslán Bohem (a tedy jakákoliv změna či úprava výkladu je fakticky nemožná) - pokud se zde pletu, můžete mě poučit. Jak je tedy možné, že se v této věci v Koránu prováděly změny? 

.

A pak jedna malá douška: když už zmiňujete alkohol chemicky, tak alkohol není pouze každá věc obsahující etylakohol (CH3-CH2-OH). Alkohol je organická sloučenina obsahující skupinu -OH. Takže např metalon (metylalkohol - CH3-OH), propylalkohol (CH3-CH2-CH2-OH) atd.

0 0
možnosti
VNP

veš na pleši

14. 3. 2011 0:09
Re: já jsem skoro-abstinent,

Jo, moc by mne zajímalo, jak se takový Korán například postaví k fosfolipidům coby nezbytným součástem membrán, když sfingenin a glycerol jsou taky alkoholy.

0 0
možnosti
GI

Gwendolyn I.

13. 3. 2011 21:14
Takze podle vas je vino zakazano, zatimco Dia si rada cvakne

Mam to tak chapat? Mate to veru tezke. Vino je jasne zakazane, ovsem hlavni je nemodlit se opily. Pri rozvrhu petkrat denne moc casu nezbyva na piti a hyreni, presto  si ho spousta lidi najde. Sklenka vina po dobrem jidle jiste neuskodi, ale jsou zde prisne zakony, ktere si vysvetli kazdy jinak. Neni ten islam kouzelny? Verse o zahaleni si kazdy pojme jinak, stejne tak piti vina ci jineho alkoholu. A ano, i kdyz je to zakazano a byly "seslany" verse proti vinu, stejne se pije a kouri hasis atd. Nejak to prorok nedomyslel, protoze i tak se pije, zapomel totiz na lidsky faktor.

0 0
možnosti
A

aisha

13. 3. 2011 22:00
Re: Takze podle vas je vino zakazano, zatimco Dia si rada cvakne

njn lidský faktor, to máte všude. Takové desetero také ne všichni křestané dodržují, a kde je chyba? V desateru nebo v lidech? Mě právě přijde, že tady moc místa na rozdílné názory není. Ale co, at si každý pije, co chce, nejsem ničí soudce

0 0
možnosti
RJH

Rob J.H.

13. 3. 2011 20:27
mně se tenhle Váš...

...článek líbil. Nejsem žádný příznivec Islámu, upřímně říkám, že právě naopak, ostatně zrovna jsem se vrátil z luterských bohoslužeb, kde se vínu teprv přikládá nějaký význam, ale nemůžu říct, jako někteří v diskusi, že nepotřebujeme informace o učení muslimů. Teď zvlášť, když je diskuse tak živá, se hodí každá střízlivě :) podaná informace. Ostatně i proto se na teologických fakultách vyučuje religionistika. A je dobré, že někdo "od vás" koriguje bludy, kterými tu střílí Diartová :)

0 0
možnosti
A

aisha

13. 3. 2011 20:31
Re: mně se tenhle Váš...

přesně proto reaguju na dotyčný článek :-)

0 0
možnosti
JVJ

Jsem v Ječný

13. 3. 2011 20:02
Divný. Pod tím lajntuchem vypadáte jako ženská

:-P

0 0
možnosti
A

aisha

13. 3. 2011 20:31
Re: Divný. Pod tím lajntuchem vypadáte jako ženská

vážně? Jsem zaskočen :-P

0 0
možnosti
MR

iluminat

13. 3. 2011 19:09
tak se i ten vas prorok spletl ve svych arabech, trenice

stale, mezi klany a vsude, s vinem ci bez. Takze vina nebyla na vinu,ale na arabech samych.

0 0
možnosti
M

Makka

13. 3. 2011 18:15
:-)

Jazaki Allahu khair ya ukhti

0 0
možnosti
PM

KOLDAK

13. 3. 2011 18:12
A co hašiš?

0 0
možnosti
C

certik_bertik

13. 3. 2011 18:08
hmm

odkdy muslimové přejdou od citátů k činům v pozitivním smyslu

0 0
možnosti