Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dobrá nálada :D

všechny konvertky v čele s paní Sonou

by se měly sebrat a jít do domovin svých beach boyů.. nashledanou

0/0
4.5.2011 9:08

habit-.!..

... pro muslimy je muslimství...

... často to jediné, co je na nich zajímavé a čím se můžou chlubit - proto jsou tak citliví ve všech otázkách své jediné pravé víry...

0/0
28.4.2011 12:10

doriana_

V podstatě pani napsala,

že je opravdu muslimská fundamentalistka jako všichni muslimové, protože považuje korán za dogma...Jestli je wahabistka nebo co je mi u pr.... Hlavně doufám, že žije v té S.Arábii a ne tady.

0/0
27.4.2011 9:43

Smoking Lilly

Re: V podstatě pani napsala,

Pochopila jsem proc pani reaguje, v posledni dobe zde na blogu kazdy reaguje na jine blogery/ky, skoda, ze si to vsichni nemuzete vyrikat privatne. Pan Ocadlik se mlati s panem Kusakem, damy se prou o prednosti viry, kterou prevzaly, urcite budou pochvaleny, ale proc? Nenachazim zde zadne blogy napadajicich se katoliku ci protestantu, nemusi se ani dohadovat, jake obleceni, ci pokryvka hlavy je vhodnejsi (skoda, ze musite mit tu cernou vec na hlave). Mohu se zeptat, pokud mate deti, budou vyrustat v CR, jako ostatni deti, nebo podle koranu? Jak se citi, kdyz je vedete do skoly a ostatni deti se zastavi a civi? Nechci byt impertinentni, ale vim, ze deti maji  obcas otazky na telo a ne vzdy potichu.

0/0
27.4.2011 22:23

falm

Neměla byste tam internetový odkaz na vepřové?

Nejlépe pěkně prorostlé, aby se daly dělat vepřové výpečky nebo přímo moravští brabci? ;-D Nemusí být ani halal. My normální lidi s tím problém nemáme. ;-)

0/0
26.4.2011 23:21

ortles

Káráčí

 Muchtaran byla

hromadným znásilněním potrestána místo svého mladšího bratra, který

urazil čest jedné mocné rodiny. Teď se žena bojí o život.

0/0
26.4.2011 21:12

Niktor

Re: Káráčí

A všimnul jste si, že Muchtár Máí nebyla potrestána islámským soudem, ale kmenovou džirgou a místního mullu její protiislámské rozhodnutí naštvalo natolik, že jej nejen odsoudil při páteční chutbě, ale také zalarmoval tisk a policii? ;-)

0/0
26.4.2011 21:46

Amanita phalloides erectus

Re: Káráčí

to věřím, že je to naštvalo, když to nestihli sami.

0/0
27.4.2011 7:01

aisha

Re: problém s čtením psaného textu?

http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/231497-pakistanci-hromadne-znasilnili-zenu-soud-je-osvobodil.html?ref=boxE

Znásilnění Mukhtar Maiové na příkaz rady její HINDUISTICKÉ  vesnice v provincii Paňdžáb se událo v roce 2002. Byl to trest za vztah jejího 13letého bratra s ženou z vyšší kasty.

0/0
28.4.2011 10:19

Gwendolyn I.

Ale ona vas chape, take byla na materske a take

ji to lezlo na mozek. A uz u toho zustalo....

Jinak nechtelo by to zmeno fotky? Ja se vzdycky vydesim, kdyz kliknu na clanek.

0/0
26.4.2011 20:55

aisha

Re: Ale ona vas chape, take byla na materske a take

ale no jo, změním. Pravda, také jsem se trochu vyděsila.

0/0
27.4.2011 6:21

ortles

aláh vás chraň

Až někdo z rodiny něco provede a vaši souvěrci nařídí 14ti muslimským chlapům, aby vás znásilnili jako trest za toho provinilce a pak vás ještě ukamenují protože jste si to znásilnění zavinila sama, to bude sranda.............

0/0
26.4.2011 20:50

Tuubeen

Re: aláh vás chraň

Ta první půlka, to je spíš hinduistická tradice.

0/0
26.4.2011 21:04

egypttwo

doutníček

vida, vida. Odkud to máte........?

0/0
26.4.2011 20:07

Niktor

Re: doutníček

Nebuďte tak vztahovačný, Kusáku ;-D

0/0
26.4.2011 20:11

Tuubeen

Re: doutníček

Jste snad jediný, kdo si potrpí na doutníčky? ;-D

0/0
26.4.2011 21:05

aisha

Re: doutníček

ále, tak jsem nějak zapřemýšlela u otevřeného okna a doutníček mi přišel pod mysl úplně náhodou :-)

0/0
27.4.2011 6:23

Zechazia

Ctu vas clanek poprve...

ziji take v cizine, ale vubec by me nenapadlo, aby jsem rekl zdejsim lidem ze by se me meli prizpusobit:-P

Mohli by me totiz poslat do p...dele a nebo zpatky tam od kud jsem prisel;-)

0/0
26.4.2011 19:18

aisha

Re: Ctu vas clanek poprve...

a já píšu něco o tom, aby se mi lidé kolem přizpůsobovali? ;-)

0/0
27.4.2011 6:24

absolvent ščukovy akademie IQ65

Výborně

perte se a žerte se. Je vás tady pět a půl a nesnesete se ani mezi sebou. ;-D Jestli je vašim záměrem ukázat nám v praxi jak si představují mírumilovnost a toleranci muslimské konvertitky, pak nezbývá jen pogratulovat.;-D

0/0
26.4.2011 18:40

paltt

Odkazy na internetu

Milá muslimko, nějak jste opoměla ironizovat i jiné muslimské odazy na internetu. Třeba nějaké perly o tom, jak muslimové zavraždí bývalého muslima, který se odklonil od Islámu. Zde posílám relevantní odkaz.

.

http://www.wikiislam.net/wiki/Ahmed_Shalakamy_(former_Muslim)

.

Jak je toto možné?! Jednoduše, Vaši bratři ve víře - muslimové konali. A jak Vám již přede mnou radili jiní, pokud Vám to zde nešmakuje - odstěhujte se tam kde Vám to bude jako muslimce více vyhovovat. Ale HLAVNĚ - už nám tu svojí víru a krásný pohled na ní, necpěte. Děkuji.

0/0
26.4.2011 18:38

Deratizátor vulgo Krysařík

Hloupé argumenty.

Fundamentalista je nábožensky založený člověk, který se snaží toto své náboženství radikalizovat.  Vaše náboženství neobsahuje i toleranci? Nebo jak se stavíte k lidem, kteří se snaží svoje náboženství (vůbec se nemusí jednat jen o islám) radikálními prostředky vnucovat svému okolí?

(Tohle je otázka pro autorku, prosím okolní rádobyodborníky o milostiví zdržení se jakýchkoliv reakcí.)

0/0
26.4.2011 18:33

aisha

Re: Hloupé argumenty.

máte pocit, že Vám islám vnucuji nebo jsem netolerantní ke všemu neislámskému?

0/0
27.4.2011 6:27

Deratizátor vulgo Krysařík

Re: Hloupé argumenty.

Já něco takového psal? Zajímal mne pouze Váš osobní postoj k často zmiňované intoleranci.

0/0
27.4.2011 20:22

lrkfa

A proč se neodstěhujete do

Saúdské Arábie kam zcela jistě kulturně patříte, neměla byste starosti s masem, šátkem a dokonce s topením. A mohla byste z této země psát jak se tam vede křesťanům a nevěřícím . To by byl váš přínos ke světovému míru!

0/0
26.4.2011 18:10

aisha

Re: A proč se neodstěhujete do

tuším, že jsem nekonvertovala na kulturu. Šátek, maso ani topení mi problém nedělá. Vážně.

0/0
27.4.2011 6:30

Dita_1

Možná by stačilo přestěhovat se do SA

Tam by se do Vás kvůli wahhábismu nikdo nenavážel.

0/0
26.4.2011 18:03

habit-.!..

... je mi jasné, že ten šátek nosíte...

... protože vám sluší... je mi jasné, že bijete hlavou o zem, protože vás to osvobozuje a duchovně povznáší... škoda že byl Mohamed tak dobrý obchodník a usmlouval původně Alláhem požadovaných 50 denních modliteb na pouhou desetinu toho počtu, to byste pro samé povznášení neměla čas ani na to venčení...

0/0
26.4.2011 18:00

Lobo - krotitel nanotermitů

Re: ... je mi jasné, že ten šátek nosíte...

Bušit hlavou do země 50x za den se neosvědčilo, u příliš nadšených věřících to vedlo k dementia pugilistica.

0/0
26.4.2011 18:04

Martin V2

Dotaz

A umíte psát i o něčem jiném než o tom, že vyznáváte islám?

0/0
26.4.2011 17:58

Dita_1

Re: Dotaz

Jelikož islám jaksi řídí všechny aspekty života, nelze psát o ničem jiném už z pincipu, řekla bych :-/

0/0
26.4.2011 18:01

multIX

Re: Dotaz

aspektem je i vyměšování.zkuste to;-)

0/0
26.4.2011 18:58

Sergeant survived

Proč nenapíšete rovnou, že nemáte ráda SD?

Mám otázku, četl jsem Korán a Mohamed se mi pěkně zhnusil. Čím to, že Vám ne?

Jak jsem se zatím dozvěděl od našich muslimek, četly korán s výkladem a to je velmi oslovilo. Neudělal jsem chybu, že jsem si udělal vlastní názor?

Mimochodem, tohle je pěkné: Jak děsná jsou prokletí, jimiž stíhá mohamedánství své vyznavače! Kromě fanatického nadšení, které je u člověka stejně nebezpečné, jako je nebezpečná vzteklina u psa, trpí tou strašnou fatalistickou apatií......atakdále ----prý Churchill.

0/0
26.4.2011 17:40

Tuubeen

Re: Proč nenapíšete rovnou, že nemáte ráda SD?

Proč by psala, že nemá ráda SD, když jen nesouhlasí s některými jejími názory? Nesouhlas sám o sobě není emoce.

(Mimochodem, já četla Korán s komentářem (nikoli výkladem) od Hrbka - bez něj by některé věci tak trochu nedávaly smysl, pokud čtenář zrovna není historik specializovaný na arabskou oblast.)

No a jestli ta fatalistická apatie zbožného vyznavače mohamedánství vytáhla mou drahou polovičku od pomocného dělníka do středního managementu, pak díkybohu za fatalistickou apatii... ;-D

0/0
26.4.2011 18:00

Sergeant survived

Re: Proč nenapíšete rovnou, že nemáte ráda SD?

Řekl bych, skutečnost, že Aisha reaguje na názory SD z tohoto článku dost trčí.

Pokud jde o výklad nebo komentář ke Koránu, budu si muset ten Hrbkův opatřit. Víte, moc by mě zajímalo, jaké historické souvislosti by mě mohly odvést od názoru, že Mohamed sesmolil korán sám jako nástroj k prosazení svých zločineckých cílů.

A muslimský fatalismus je dostatečně znám a ani příklad Vašeho chotě, kterému tímto upřímně blahopřeji k životnímu úspěchu, nedělá z islámu učení, které by vedlo jakoukoliv společnost dopředu.

0/0
26.4.2011 18:26

Tuubeen

Re: Proč nenapíšete rovnou, že nemáte ráda SD?

Ovšemže je jasné, že jde o reakci na (nejeden) článek paní SD (a nejen jí!) tady na blogu idnes, ale to přece nemusí ještě nutně znamenat, že autorka cítí ke kolegyni jako k člověku odpor? Já nesouhlasím s mnoha lidmi v lecčems, ale přesto bych neřekla, že každého, s kým na něco nemám stejný názor, nemám ráda (kupříkladu proti vám osobně vůbec nic nemám! ;-) ).

Hrbkův komentář je poučný i k četbě Koránu jako historického artefaktu, doporučuji.

Jinak - jaké učení vede společnost kupředu? Je vůbec nějaké takové?  (V muslimském učení se také nikde neříká, že by se lidé neměli snažit, protože to nemá cenu. Jde spíš o "Jobův přístup" ke katastrofám, než k nicnedělání).

0/0
26.4.2011 18:52

Sergeant survived

Re: Proč nenapíšete rovnou, že nemáte ráda SD?

Nikdy jsem neřekl, že autorka cítí k SD nějaký odpor jako k člověku. Ale její tvrzení, že "na internetu se píše" je směšné, když z každého druhého slova je vidět, že polemizuje s nedávný článkem SD.

Korán jako historický artefakt? Fajn, to je jeho místo. Rozhodně bych podle něj neřídil svůj život.

A jaké učení vede společnost dopředu? Pokud jde o náboženství, tak žádné. Dobře je to vidět na Evropě. Pokrok a rozvoj nastal až s poklesem vlivu náboženství na každodenní život a myšlení lidí.

0/0
26.4.2011 19:58

Dita_1

Re: Proč nenapíšete rovnou, že nemáte ráda SD?

Bohužel je na mnoha místech vystřídaly totalitní režimy, ale to už je trošku jiná pohádka...

0/0
26.4.2011 20:05

Tuubeen

Re: Proč nenapíšete rovnou, že nemáte ráda SD?

Já to tak pochopila proto, že jste napsal "nemáte ráda SD", ne "nemáte ráda myšlenky SD". "Na internetu se píše" je naprosto přesné, myslím, že článek paní Diartové byl jenom poslední kapkou - podobné názory opravdu prosazuje kdekdo.

Právě proto, že berete (předpokládám) Korán jako historický artefakt, Vám doporučuji Hrbka, a ne Júsufa Alího :-) .

A, mimochodem, anglosaské země kupředu vedl protestantismus....

0/0
27.4.2011 9:50

Niktor

Re: Proč nenapíšete rovnou, že nemáte ráda SD?

Tvrzení "muslimský fatalismus je dostatečně znám" je tím, čemu wikipedisté říkají "weasel phrase" - je to jakási zobecňující teze, která se o nic neopírá. Jak je ten fatalizmus znám? Kým? Jak se projevuje? Kde je zdokumentovaný? A liší se tolik od "fatalizmu" přítomného v jiných náboženstvích? Projevuje se ve všech muslimských společnostech? Max Weber, jakožto zakladatel sociologie náboženství měl třeba dost optimismu pro kompatibilitu kapitalismu a islámu v Indonésii...

A názor Churchilla na islám? Nemá formu argumentu, takže jedinou váhu mu dodává Churchillova autorita - žel Churchill byl autoritou na leccos, ale na náboženství nikoli, takže jeho nevyargumentované postoje k islámu můžete těžko v diskuzích používat jako nějaký těžký kalibr. Navíc uvažte, že Churchill si svůj obrázek o muslimech udělal nejspíše během své vojenské služby v indickém (resp. pákistánském) Chajbarském průsmyku, což je vůbec speciální oblast, obývaná různými zaostalými kmenovými společnostmi, bandity atd.

0/0
26.4.2011 20:10

Sergeant survived

Mám to potvrzené od někoho, kdo muslimy dobře zná

Někde jsem četl porovnání pracovitosti a bohatství národů podle náboženství.

Nejpracovitější jsou protestanti a proto se tam daří lidem nejlépe podle , katolíci jsou poněkud odevzdanější a na katolických zemích je to vidět.

A úplně na chvostě jsou muslimové se svým slavným inšalláh.

Co vy na to, Kateřino?

29.01.2011 10:25Sergeant survivednevhodný příspěvek?vláknoreagovat

0/0
26.4.2011 21:26

Sergeant survived

Re: Mám to potvrzené od někoho, kdo muslimy dobře zná

Souhlas. S cistotou kolem sebe je to asi podobne.

29.01.2011 18:46katkotanevhodný příspěvek?vláknoreagovat

0/0
26.4.2011 21:27

Sergeant survived

Re: Mám to potvrzené od někoho, kdo muslimy dobře zná

Aby nedošlo k mýlce, doplním toto:

:-)

0/0
26.4.2011 21:34

Niktor

Re: Mám to potvrzené od někoho, kdo muslimy dobře zná

Škoda, že nemáte odkaz, samotného by mne zajímalo, jak se vědecky měří nějaká "národní pracovitost" ;-D O souznění protestantismu a kapitalismu psal právě kdysi ten Weber. Jenže ouha, za tržně zcela nekompatibilní náboženství byl označen kupříkladu konfucianimus a hinduismus, přičemž minimálně u toho druhého nezní vysvětlení takového postoje nijak nesmyslně (což není hinduismus zcela nejednoznačný, neorganizovaný, pasivní, nevybízí k zřeknutí se odměn za své činy a za nejvyšší stupeň zbožnosti nepovažuje naprostou askezi?) a hle - Čína s Indií jsou dnes na cestě stát se velmocemi (některé země konfucianismem silně ovlivněné mají velmi vyspěla hospodářství již dnes - např. Čína, Jižní Korea či Singapur). Jak to doprčic vysvětlit?

0/0
26.4.2011 21:45

veš na pleši

Re: Mám to potvrzené od někoho, kdo muslimy dobře zná

Není jistá dopřednost Indie spíš v některých oblastech sikhská, než hinduistická? Přesto mne nepřesvědčujete, že náboženství je opravdu to, co by hnalo společnost dopředu, ať už jakékoliv. Slepé se odevzdání a následování principů opravdu vede k jakémusi fatalismu, že jsme v rukou Božích a nemáme na svůj osud vliv. Nakonec zmíněná náboženství jsou většinou velmi stará a opravdu byla v tehdejších společnostech jistou berličkou, kdy lidé opravdu ten vliv neměli - že se dožijete čtyřicítky a neskolí Vás nemoc, hladomor, válka či následky banálního zranění, bylo spíš věcí štěstí a víc než modlitbu lidé neměli. Pokud to bude někdo praktikovat dneska, bude z něj náboženský izolát, jako třeba amish.

Opravdu existuje náboženská víra, co přikazuje orientaci na svět vezdejší, práci od nevidím do nevidím a rozvoj osobního vzdělání? Nebo je to tím, že lidé ve Vámi jmenovaných oblastech přesunuli víru do soukromě prožívané spirituality a v tržním prostředí se chovají prostě tržně?

0/0
27.4.2011 14:07

Sergeant survived

Re: Proč nenapíšete rovnou, že nemáte ráda SD?

Churchill samozřejmě nebyl odborníkem na náboženství,ale názor chytrého člověka, který se umí dívat kolem sebe, jistě nějakou váhu má.

0/0
26.4.2011 21:29

aisha

Re: Proč nenapíšete rovnou, že nemáte ráda SD?

proč bych to psala? Soňu znám, a jak psáno dole, vadí mi její názory a obecné napadání. Proto tento pokus o ironii, fejeton a nadsázku.

Číst Korán bez výkladu (či obsáhlé znalosti historie) snad ani nelze. Některé pasáže výklad opravdu potřebují

0/0
27.4.2011 6:36

Krasavicee

KOHO TO ZAJÍMÁ?

V České republice máme naštěstí náboženskou svobodu. Zde se kostely nevypalují jako v některých muslimských zemích.

Věřím, že upřímně věříte v islám, ale nevěřím, že ve střední Evropě můžete naplno vychutnat život muslimské ženy.

Například já jsem nadšená a upřímná Eskymačka. Zkuste to!  Nevíte o co přicházíte! I v létě chodím v tuleních kůžích a jím jen vlastnoručně ulovené ryby!  Ne ty mražené ze supermarketu!  To pravá Eskymačka nedělá.  Ačkoliv na mne lidé divně koukají, každý den v tulení kůži sedím u Vltavy či nějakého rybníku a chytám ryby.  Pravda, moc jich nechytím a trpím hlady. Naštěstí mám kamarády v Laponsku a ti mi posílají sušené ryby.  Někteří říkají, že v Grónsku bych nevydržela, že jsem jen taková salónní Eskymačka, ale oni tomu nerozumí!! 

Vy, muslimka v nemuslimské zemi, vy mi věříte, že jsem opravdová Eskymačka, že jo?!

0/0
26.4.2011 17:40

Tuubeen

Re: KOHO TO ZAJÍMÁ?

Víte, on je v tom takový malinký rozdíl. Eskymáci jsou etnikum, které má určitou alespoň poněkud jednotnou kulturu (nehledě na  to, že dneska už mnoho Eskymáků skutečně chodí spíš v péřovkách než v tuleních kůžích, a bydlí v montovaných domcích spíš než v iglú). Muslimka v Indonésii ovšem není o nic míň muslimkou, než muslimka v Saúdské Arábii nebo muslimka v Ghaně, případně muslimka v USA, ačkoliv každá z nich má úplně jinou kulturu, jiné hodnoty i styl života. Ostatně, i když budete žít v Olomouci a nebudete Eskymačka, můžete klidně upřímně věřit, že v polární záři lze komunikovat s předky a od nějakého angakkuka přebírat návody, jak (ne)komunikovat s duchy - k tomu nemusíte lovit velryby.

0/0
26.4.2011 18:13

Sergeant survived

Re: KOHO TO ZAJÍMÁ?

Nemáte dojem, že paní Aisha na rozdíl od ghanské muslimky rezignovala na svou kulturu a hodnoty a poněkud hloupě se opičí po Arabech?

Vím toho o islámu už dost, abych věděl, že to není nutné.

0/0
26.4.2011 18:17



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.