Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Páter I.

Najmanová ...

blahopřeji - po delší odmlce jsem se vrátil zpět  do Evropy - a co nevidím : T.T. má nový grafický styl diskuze, Aisha se dvěma dětmi konečně "ulovila" v Evropě muslimského mužíčka, tady svítí sluníčko - tedy všeobecná spokojenost ... jenom mě trápí ta časová prodleva s články na tomto blogu ...  ;-D

0/0
18.6.2009 7:48

T.T.

Re: Najmanová ...

Diskuze jsou nové u všech, přičemž zmizel blijící smajlík - snad Vám to nevadí ;-)

0/0
18.6.2009 13:10

Páter I.

Re: Najmanová ...

ne, ne, ne - nevadí - naopak to vnímám pozitivně - až posléze mi došlo, že to bylo cestou admin. Jinak, Tomáši, přeji Vám hezký víkend, i když tomu počasí nenasvědčuje ...;-D

0/0
19.6.2009 11:16

pedol

nekonkrétnost nebo mlžení

"Dle Koránu zůstavají děti do určitého věku v péči matky. "

Konkrétně jaký věk de-jure či de-sharia  to v případě rozvodu je? Než žena přestane kojit, než dítě chodí samo na nočník a není nutno prát plíny, než je schopno memorovat korán?

0/0
7.6.2009 23:09

sphagnum

jsi si jistá Aisho

že jsi například o čekací době Iddah napsala všechno tak, jak to doopravdy je a nic jsi nám nezamlčela?

0/0
4.6.2009 16:25

gagaryn

***

Tak a ještě něco o otrocích. Protože islám je pro otroctví.

0/0
1.6.2009 7:15

Old Laserhand

má totéž právo i žena

??? :-) 

zatím jste nikde neodpověděla, odpovíte?  

0/0
31.5.2009 22:16

Tuubeen

Ženy, ženy...

Když už se tu v diskusi probírá příšerné postavení žen tu i onde, dovoluji si doporučit zajímavý text: http://sreview.soc.cas.cz/upl/archiv/files/346_049KANDR.pdf

0/0
31.5.2009 13:09

BoboHml

Neodoporučované neznamená nedělané.

Rv

0/0
31.5.2009 9:37

Amamri

Ahoj Aisho

máš opět karmu. Zase Ti budou psát do diskuze lidé, kteří o tomto problému nic neví a jen kritizují. Drž se ! Soňa D.

0/0
31.5.2009 9:32

wandering star

Re: Ahoj Aisho

Tak proč nepíše na nějaký utěrkářský blog a leze sem?

0/0
31.5.2009 23:11

Wendolene

Re: Ahoj Aisho

Jasne, Diartova dala karmu, nebot nezalezi na tom, co pise, hlavne ze pise cosi o islamu. Do diskuzi pise spousta lidi a ne vsichni jsou laici. Kolik odborniku se ozvalo, kdyz jste psala o sve trapne jazykove skole, na jejichz strankach mate chyb jako maku? Mrs. Informations?;-)

0/0
1.6.2009 1:12

FIL75

Zapuzuji tě, zapuzuji tě...rozvod po islámsku

Měly by jste někteří z vás už konečně pochopit, že nejsou všichni stejní co se týče islámu.Nemusíte tady někoho urážet, jestli máte tu potřebu založte si svůj blog určitě bude velice hodnotný. FIL:-/

0/0
31.5.2009 9:24

Páter I.

Re: Zapuzuji tě, zapuzuji tě...rozvod po islámsku

většina z diskutujících chápe, že nejsou všichni stejní, jenom se "navážejí" do výstředníí Najmanové, která na tuto víru konvertovala v dospělém věku a musí to troubit do celého světa. Např. ve Francii je společnost naladěna na multikulti, ale že by tam muslimské ženy chodily v burce - tak to jsem neviděl, šátek na hlavě ano - i tak tam vedou spory o ttom, jestli to povolit dětem šk. věku - toť otázka jiná. Ale Najmanová je výstřední osoba, která jako matka odpírá svým dětem slavit i Vánoce .. 

Příznačné je i to, že blogerka nereaguje ani na pozitivní ohlasy ke svému čl., pouze nahodí téma s nesmyslnými úvahami - a děj se vůle Proroka ...  :-/

0/0
18.6.2009 8:45

Ccecil

Islám ostatně jde s dobou

Zatímco v normálních zemích (jako například Irán) smí jít žena až několik metrů za mužem, v Iráku již chodí pokrokově několik metrů před muži. Sláva osvětě. Osvícený islám. Jen si jaksi musíme uvědomit, že je to reakce na zaminované silnice. :-P

0/0
31.5.2009 0:19

Páter I.

Re: Islám ostatně jde s dobou

jak pokrokové - a pro tuto oblast signifikantní - ROFL nad příspěvkem ...   ;-D;-D[>-]EU[>-]

0/0
18.6.2009 8:12

Ccecil

dotaz

Zapuzuji tě, zapuzuji tě, zapuzuji tě, zapuzuji tě, zapuzuji tě, zapuzuji tě.... bude to stačit na ukončení nesmyslné glorifikace islámu na tomhle blogu?

0/0
31.5.2009 0:12

Tuubeen

Re: dotaz

Není jednodušší řešení kliknout na to tlačítko s křížkem v pravém horním rohu obrazovky?

0/0
31.5.2009 13:03

motylek_02

nesouhlas s koncem

nesouhlasim s touto posledni vetou: Jen z nějakého důvodu je často chyba takového muslima vnímána jako horší a zavrženíhodnější zlo...  na to jste prisla jak?

0/0
30.5.2009 21:18

Milan Brlík

Re: nesouhlas s koncem

Edward W. Said: Orientalismus ... nebo jakákoliv jeho kniha potom. Na youtube je taky se Saidem video, ale pouze v angličtině:

http://www.youtube.com/watch?v=xwCOSkXR_Cw&feature=related

je to rozdělené na 4 části.

0/0
30.5.2009 23:53

Milan Brlík

Islám

je mírumilovné náboženství a podle toho, co říkáte, je tomu tak i v případě rozvodu. R^ Místním kritikům bych připomněl, že ne každý muslim je automaticky terorista, stejně jako ne každý Evropan je automaticky rasista.

0/0
30.5.2009 17:22

Ccecil

Re: Islám

každý muslim, žijící mimo muslimskou zemi je hlavně automaticky bojovník, jinak má povinnost se vrátit spátky. Nebo se snad tví bratři a sestry mýlí, když právě toto ve výzvách zdůrazňují?

0/0
31.5.2009 0:14

Ccecil

Re: Islám

;-€zpátky

0/0
31.5.2009 0:20

DaM

Autorko, ...

... protoze nam stale UMYSLNE predkladate obraz islamu takovy, jaky ve skutecnosti rozhodne neni, znamena to, ze nam zde neustale UMYSLNE lzete. Timto vas tedy zadam, abyste pro konstantni lez opustila tento blog. Diky, David Mateju

0/0
30.5.2009 16:53

Makka

Re: Autorko, ...

Myslim si, ze pani autorka nam predklada obraz islamu prave takovy jaky ve sve podstate je. Nesvadejte nedisciplinovanost nekterych muslim na islam.

0/0
30.5.2009 18:10

Ajetak

Re: Autorko, ...

Rád bych tomu věřil, je ale otázka, jestli islám té "nediscipinovanosti" nepomáhá. Např. podle islámu lze ženu bít a muž má od boha před ní danou přednost (podle mě tohle dokáže silně zkazit charakter člověka - viz historie) a podobně. Pak záleží, co si kdo vybere, ale to je špatně. No a pak státy, kde je kladen velký důraz na islám, nejsou zrovna rájem pro ženy z toho, co jsem slyšel...

0/0
30.5.2009 19:03

Makka

Re: Autorko, ...

Islam biti zen nepodporuje. O biti pojednava jeden ayat kde se mluvi o biti jako o poslednim cinu k sjednani napravy pred rozvodem. Preklad "biti" je zde i nestastne pouzit, protoze se nejedna o zadne mlaceni, ale maximalne placnuti pres dlane malym klacikem, ktery je vyuzivan na ocistu zubu. Postaveni muzu o stupen vyse nad zenami taky neni nejlepsi preklad. Timto je na mysli ze muz ma o povinnost vic vudci zenam a to se tyce materialniho zabezpeceni rodiny. Muz a zena nejsou stejni, jsou si vsak pred Bohem rovni a budou tak i souzeni za sve skutky.

0/0
30.5.2009 19:15

Martin V

Re: Autorko, ...

Škoda, že tohle nevěděla ta chudinka, co jí polil idiot(muslimský) obličej kyselinou a při soudu zjistila, že má poloviční hodnotu než muž...

0/0
30.5.2009 20:53

Makka

Re: Autorko, ...

To je zlastni protoze prave v Iranu takto postizene zene, ktera timto hruznym cinem oslepla, byla dana satisfakce, ze jeji utocnik bude take oslepen a to v duchu oko za oko zub za zub.

0/0
30.5.2009 22:13

Dr No

Re: Autorko, ...

Nesledoval jste tu zprávu celou - právě proto, že muž má dvojnásobnou hodnotu než žena, měl být oslepen pouze na jedno oko. Ovšem to by ta ubožačka za to ještě musela zaplatit hodně mastnou sumu.

0/0
30.5.2009 22:21

Makka

Re: Autorko, ...

Muz nema dvounasobnou hodnotu nez zena, svedectvi ano. To z nej nedela lepsiho cloveka ani nekoho vice hodnotnejsi. Polovicni svedectvi zeny je zrejme zapriceneno jeji prirozenosti. Allahu alim.

0/0
30.5.2009 22:28

Dr No

Re: Autorko, ...

Asi jste nedával pozor. Podle uvedeného příkladu má žena méně než poloviční hodnotu než ten zmr.... Jejím oběma očím + znetvořenému obličeji se rovná pouze jedno oko toho hajzla (a ještě je potřeba něco doplatit).

0/0
31.5.2009 0:04

motylek_02

Re: Autorko, ...

jeji cela tvar a obe oci za jedno jeho oko. myslim ze to bude provedeno v narkoze.  Ale i tak je rozsudek svym zpusobem ojedinely, ze je vinik potrestan.

0/0
31.5.2009 0:10

Ajetak

Re: Autorko, ...

Opravdu se nedokážu stotožnit s tim, že svědectví ženy má jen poloviční hodnotu. Můžete říkat, že to neznamená, že muž je lepší člověk, ale právě takový dojem to vyvolává a jistě vyvolávat bude u těch muslimů, co nejsou obeznámeni s tím správným výkladem, jestli něco takového je. Kdyby tohle někdo řek třeba mé příbuzné, považoval bych to za obrovskou urážku.

0/0
31.5.2009 12:00

Dr No

Re: Autorko, ...

Ano, Islám povoluje (a doporučuje) pouze "mírné" bití - to jest takové, při kterém nedojde k vážnému zranění nebo k zabití. Mimochodem z tohoto titulu se jeví jako velmi praktické nařízení, že na veřejnost smí jít žena pouze patřičně zahalená. Ony pak ty následky mírného bití od milujícího muslimského manžela nejsou tak vidět (pokud není nešika a nemlátí ji do obličeje).

0/0
30.5.2009 22:19

Makka

Re: Autorko, ...

Bylo by celkem zajimave udelat pruzkum mezi muslimskymi zenami tady v Cesku a pak se podivat na vysledek kolik z nich se citi byt utlacovano, bito, znevazovano...

0/0
30.5.2009 22:31

Dr No

Re: Autorko, ...

A pak by se ještě měl udělat průzkum mezi těmi blbkami, které následovaly svého muslimského manžílka do země, odkud pochází a kde se jeho pravá víra může teprve svobodně projevit ... Ale obávám se, že těch už se nikdo nezávislý nezeptá.

0/0
31.5.2009 0:06

Makka

Re: Autorko, ...

Sdelte mi prosim argumenty, ktere vas vedou k tomu, proc nazyvate tyto zeny blbkami. Ptam se jen proto, abych si rozsirila obzory a obohatila se o svetonazor cloveka zijiciho v pupku sveta v CR.

0/0
31.5.2009 10:04

Dr No

Re: Autorko, ...

Měl jsem na mysli samozřejmě takzvané konvertitky. Ty nešťastnice, které se už jako muslimky narodily samozřejmě za nic nemůžou a nezbývá než je upřímně politovat.

0/0
31.5.2009 22:13

Makka

Re: Autorko, ...

Tim ale nevysvetlujete, proc je nazyvate blbkami.

0/0
31.5.2009 23:09

Dr No

Re: Autorko, ...

Zálkladním principem Islámu je to, že z "věřících" cíleně snaží udělat nemyslící blbce. Pokud se ovšem Evropan v dospělém věku začne dobrovolně řídit nesmysly, které přikazuje Islám, znamená to, že už blbec je ....

0/0
31.5.2009 23:14

Ajetak

Re: Autorko, ...

Nepodporuje ale ani nezakazuje. Neurazte se, ale i to bití jako poslední čin k sjednání nápravy před rozvodem mi přijde odporné.

0/0
31.5.2009 12:05

Msahul

Re: Autorko, ...

nemáte pravdu -korán se k bití žen vyjadřuje takto Súra Ženy 4:34 Muži zaujímají postavení nad ženami proto, že Bůh dal přednost jedněm z vás před druhými, a proto, že muži dávají z majetků svých (ženám). A ctnostné ženy jsou pokorně oddány a střeží skryté kvůli tomu, co Bůh nařídil střežit. A ty, jejichž neposlušnosti se obáváte, varujte a vykažte jim místa na spaní a bijte je! Jestliže vás jsou však poslušny, nevyhledávejte proti nim důvody! A Bůh věru je vznešený, veliký.

  

0/0
1.6.2009 0:48

Msahul

Re: Autorko, ...

jsitěže i jinde jsou ženy obětí domácího násilí,ale je rozdíl jesliže je to trestný čin nebo nebodoporučení řešení problému-vizislámský učenec Hojatoleslám Imání, přední náboženský vůdce: „Vdaná žena by měla strpět jakékoliv násilí a týrání, jímž ji trestá její muž, neboť ona je plně v jeho moci. Bez jeho svolení nesmí opustit dům ani za dobrým účelem (jako je třeba dobročinná práce). Jinak její modlitby a přání Bůh nevyslyší a uvrhne na ni prokletí nebe i země.“

0/0
1.6.2009 0:58

Makka

Re: Autorko, ...

Proc pro mne ma byt Hojatoleslam Imani nejakou autoritou? Pro mne je inspiraci chovani Proroka Muhammada s.a.w.s. Ten sve zeny nebil.

Kdyz neni neco zakazano neznamena to, ze je to prikazano.

0/0
1.6.2009 7:12

Msahul

Re: Autorko, ...

když není něco zakázané je to tolerované.Je zvláštní,že neuznáváte jednoho z Vašich předních náboženských vůdců.Ale nakonec Vaše věc-stejně tak i jak si chodíte oblíkané.Jen mne přesvědčujte jak je islám k ženám pravedlivý.Už mohou ženy SA jít ven bez písemného povolení muže nebo pořád jako otroci musí mít povolení?

No nakonec v USA přece taky museli mít otroci povolení,aby směli opustizt pána,jinak byli biti.

0/0
1.6.2009 9:19

Msahul

Re: Autorko, ...

oprava opustit-omlouvám se.

0/0
1.6.2009 9:24

Makka

Re: Autorko, ...

To je vas nahled na vec. Pokud se zena zahaluje, protoze ji to tak prijde spravne a citi se tak dobre, nikdo nema pravo ji vyslekat. Kdyby jste mistni divku donutil vyjit oblecenou jako nejakou indianku z dzungle, citila by se nejspise zostuzena. To same plati o zahalenych zenach, donutne je vyjit bez sveho obleceni, na jake jsou zvykle a zostudite je uplne stejne. Je to to same, jen hranice ma kazdy jinde.

0/0
1.6.2009 11:38

T.T.

Re: Autorko, ...

Je mi líto, ale nemáte pravdu. Muhammad (s.a.w.s.) přinejmenším jednou udeřil Aišu tak, že jí to bolelo, jak sama Aiša tvrdí v jednom hadísu (Sahih Muslim, kniha 4/2127).

0/0
1.6.2009 12:34

Frenky

Rozvod.

Vypadá to tak,že u vás si každý,zvlášť muži vykládají korán jak kdo chce.Už před mnoha desitiletími jsem četl,že žena nemá podle vašeho učení duši a je na úrovni dobytka.Možná je to už dneska jinak.A jak to muslimové praktikují třeba v Německu?Jsou to jen dotazy,žádná politika.

0/0
30.5.2009 15:05



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.